De perfecte productfoto’s maken als startende webshop

ledinbouwspots

Productfoto’s, je ziet ze werkelijk overal. Door middel van marketing worden we constant geconfronteerd met productafbeeldingen. Wanneer we iets intypen op Google krijgen we vaak meteen een aantal productfoto’s te zien van gerelateerde producten. Of je bezoekt een webshop en krijgt daar allerhande variaties te zien van een product. Maar ook offline in kranten zie je vaak productfoto’s terug. Dan is je ook opgevallen dat de kwaliteit nogal kan verschillen. Vandaag behandelen we een aantal tips die ervoor gaan zorgen dat jouw productfoto’s van een hoog niveau zullen zijn. 

Lifestyle productfoto’s

Een goede productfoto daar wil een bezoeker op klikken om vanuit daar mogelijk over te gaan tot een conversie. Om op te vallen en bezoekers te verleiden tot een verkoop is een bruikbare tip het inzetten van lifestyle foto’s. Je toont het product in een setting die past bij je doelgroep en het gebruik van je product. Een voetbalshirt kan je bijvoorbeeld promoten op een trainingsveld waarbij je model voetbalschoenen draagt. Dit komt authentieker over bij je doelgroep waardoor ze eerder geneigd zijn te klikken op jouw foto dan op een kale productfoto. Je geeft het product een gevoel mee door de omgeving en beweging van het model. 

Wees consequent in je stijl

Wanneer je een webshop hebt waarop je producten gaat verkopen is het van belang dat je deze continu op dezelfde manier op de foto zet. Met dezelfde manier bedoelen we dat producten op dezelfde manier worden gepresenteerd, vanuit dezelfde hoek worden gefotografeerd en dezelfde achtergrond hebben. Dit is super belangrijk voor de gebruikerservaring van je webshop. Stel je eens voor dat je twintig producten op een rijtje ziet staan. Dan oogt het ontzettend rommelig en chaotisch wanneer de producten continu in een andere stijl, positie of achtergrond op de gevoelige plaat zijn gelegd. De bezoekers van je site zullen dan al snel denken dat je site minder te vertrouwen is. 

De juiste belichting

Het licht waarin je productfoto’s maakt is ook heel belangrijk voor hoogwaardige productfoto’s. Kies eerst een licht waarbij jouw product maximaal tot zijn recht komt. Heb jij dit licht gevonden dan is het noodzakelijk hetzelfde lichtval te gebruiken voor je overige productfoto’s. Anders zien je bezoekers nog steeds verschil in de achtergrond van je productfoto’s. Bij www.ledinbouwspotsleds.nl vind je allerlei spots om het juiste licht voor jouw productfoto’s te creëren.

Laat als eerste een reactie achter

Laat een reactie achter

Your email address will not be published.


*