In 3 stappen een succesvol Instagram-account

De wereld van influencers wordt groter en groter en speelt zich ook steeds vaker hoofdzakelijk af op Instagram. Het sociale medium is inmiddels één van de belangrijkste online kanalen voor adverteerders en groeit nog altijd snel, terwijl de groei van kanalen als Facebook enigszins is gestokt in de Westerse wereld.

Voor zowel influencers als merken is het belangrijk om een sterk Instagram-account op te zetten. In een zee van accounts is het lastig om jezelf te onderscheiden van concurrentie. De volgende drie tips kunnen je helpen om in korte tijd een succesvol kanaal op te zetten.

1. Kies voor een terugkerend onderwerp

De meest succesvolle accounts kunnen gegrepen worden in één of twee categorieën. Er zijn maar weinig accounts die in diverse onderwerpen foto’s plaatsen, maar nog wel succesvol zijn. Accounts richten zich vaak hoofdzakelijk op één of twee onderwerpen, bijvoorbeeld mode en/of reizen.

Door te kiezen voor één onderwerp kun je een specifieke doelgroep goed aanspreken. Reisliefhebbers volgen liever een reisaccount dan een algemeen account waar af en toe mooie reisfoto’s op geplaatst worden.

Wil je als influencer meer bereiken, kies dan voor één of enkele onderwerpen. Zo weten volgers wat ze van je mogen verwachten en hou je een meer geïnteresseerde volgerskring vast.

2. Vaste stijl

Zorg voor een vaste, herkenbare stijl. Deze stijl kan vastzitten in diverse factoren. Denk hierbij aan kleurgebruik, techniek, en de compositie van iedere foto. Door een herkenbare stijl te gebruiken herkennen mensen sneller je foto’s. Ook onderscheid je jezelf hiermee van andere partijen.

Door een onderscheidende, vaste stijl te hebben is het makkelijker om volgers vast te houden. 

3. Hashtags, volgers, stories en likes

Alles draait om het verzamelen van een actieve groep volgers. Een goede eerste stap kan zijn om volgers te kopen. Deze geven je account in het begin een boost. Mensen zijn immers sneller geneigd een account met duizenden volgers te gaan volgen dan een account met enkele tientallen volgers.

Je kunt vervolgens met hashtags en stories meer mensen bereiken. Gebruik hashtags die passen bij het onderwerp van je foto, verzamel zo likes en ook volgers. Je kunt bestaande volgers op een nieuwe post attenderen met behulp van stories. Hoe vaker iemand bovendien op een story van je klikt, hoe hoger je story de volgende keer getoond wordt. Dit alles draagt bij aan een actief volgersschare.

Bron: MonsterFollowers

Laat als eerste een reactie achter

Laat een reactie achter

Your email address will not be published.


*